Magyarországi kisvasúti vontatójárművek 2.rész
A motorvonatok
Figyelem!
A második rész.
Abamot
A Ganz-Danubius gyár gyártotta 1929-ben a LÁEV számára 2 példányban. 1948-ig mindkettő Lillafüreden dolgozott, ekkor a 2-es, 1949-ben pedig az 1-es is a Gyermekvasútra került. A 2-es 1951-ben, az 1-es 1963-ban került újra Lillafüredre. Az 1-est 1980-ban elbontották, a 2-es 1991 óta ismét a Gyermekvasúton közlekedik.
Széchenyihegyen
Az Úttörővasút Ganz motorvonatai
A Ganz gyár a teljes vonal átadására, 1950-re 2 motorkocsit készített. 1951-ben még egy készült.
A vonatokat az 1970-es években selejtezték.
Kis Piri
Az Úttörővasút és a Dunaújvárosi kisvasút járműve volt. A Gyermekvasútra a fogaskerekűvel szállították fel. Ez a jármű közlekedett elsőnek.1962-ben Dunaújvárosba került, itt bontották el 1987-ben. Orrdísze a Gyermekvasutas Múzeumban látható.
Úttörővasutas pajtás meneszti Ságvári-liget állomáson a Kis-Pirit
Dmot 950
1935-ben és 1940-ben gyártották a Kecskeméti kisvasút részére.Az első 2 1935-ben, míg a 3. 1940-ben készült el. Ma már csak egy van meg, üzemképtelen, a nagycenki kisvasút Kastély állomásán, szabad ég alatt áll, egyes képek alapján feltételezem hogy néha vontatják.
Kiállítva
Vili, azaz 8204 001
Vili egy napelemes motorkocsi Királyréten. 2013-ban, házilag építették. Különleges alkalmakkor közlekedik.
Egy Mk48 mellett
M06
Ez is egy házi építésű motorkocsi, ami Királyréten készült 2010-bem. A Szob-Nagybörzsöny kisvasútra 2016-ban építettek egyet. Tehát egy Királyréten, egy pedig Nagybörzsönyben közlekedik. Ezeket egy Jah teherkocsi alvázára építették. A nagybörzsönyi igen érdekes: vannak benne leszállásjelzők, ajtói elektromosak.
Nagybörzsönyben
Tobi
Képek: Google
Folytatás következik!