2018. nov 29.

Nosztalgiás fejlemények 2018-ban - 1.rész - Frissítve!

írta: abamot 1929
Nosztalgiás fejlemények 2018-ban - 1.rész - Frissítve!

Miket újítottk eddig fel és mik álltak újra forgalomba idén?

 

Szendrey András emlékére

                       A képen a következők lehetnek: égbolt és túra/szabadtéri

Videókról egy külön cikk lesz

Budapesti villamosok

Ezekről itt egy szintén jó cikk

 

2806

Ez a motorkocsi 1911-ben kezdte budapesti pályafutását a BVVV-nél (Budapesti Villamos Városi Vasút) 382-es pályaszám alatt, majd több tulajdonos váltás és átépítés után 1977-ben vonult nyugdíjba a BKV-tól. Újpesten, majd Szentendrén tárolta a közlekedési vállalat és romos állapotban 2012-ben Szentendréről visszakerült a fővárosba. 2017 végére külsőleg és belsőleg megújult, majd 2018 november 14-én posztolták, hogy már villamossíneken próbázik. A járművet az 1936-ban  áramvisszanyerős fékrendszerrel szerelték fel. Ilyet a kék metrók sohasem tudtak!

A 2806-os pályaszámú kocsit 1911-ben a Schlick Gépgyár készítette a Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) számára. A kocsi az UV-k megjelenése előtt két pótkocsival a Nagykörúton is közlekedett                2012-ben

Ha nem látnánk, el se hinnénk: magányos villamos Angyalföld vasútállomáson                  Angyalföld, 2012

Képtalálat a következőre: „2806 villamos”

                                           Képtalálat a következőre: „2806 villamos”                                                                                                              Felújítás alatt

                                                         Képtalálat a következőre: „2806 villamos”                                                                                                                                          Mukival

                                                     Képtalálat a következőre: „2806 villamos”

A képen a következők lehetnek: égbolt és túra/szabadtéri                            Közvágóhídnál

A képen a következők lehetnek: égbolt és túra/szabadtéri                    Szerintem ez a Kossuth térA képen a következők lehetnek: túra/szabadtéri

 

492/1233

 A Bengáli 1983-ig dolgozott Budapesten, 1233-as pályaszámmal, majd Debrecenbe került 492-esként. 2012-ben Budapestre szállították, néha nosztalgiázott, majd felújították gyári állapotára, pályaszáma ismét 1233 lett.Kapcsolódó kép

Képtalálat a következőre: „1233 villamos”A képen a következők lehetnek: égbolt, fa és túra/szabadtéri 

 

3430

Az egyetlen megmaradt MUV villamos. 1993-ban álltak forgalomba, 2003-ban vonták ki őket a forgalomból. Az UV modernizált verziója.Képtalálat a következőre: „muv villamos”dsc_0241.JPG             Ez ilyen

1820 

S típusú, szintén 2012-ben került vissza Budapestre, Szentendréről.

Nem található automatikus leírás. Épül a faváz          A képen a következők lehetnek: éjszaka, égbolt és túra/szabadtéri    Pózolás MukivalKéptalálat a következőre: „Minden ami tömegközlekedés S01E16”                   Éjszaka

                                           

 

3720/3721/1110

Az egyirányú Bengálik protótípusa.  A november 25-ei Bkv 50 járműúarádén mutatkozott be.A képen a következők lehetnek: túra/szabadtéri

Trolibusz

MTB-82

1949-ben ezekkel indították be az új pesti troliközlekedést. A most megújult példány egyenlőre nem üzemképes.

Kapcsolódó képKapcsolódó kép

Ikarus 60 és ÁMG pótkocsi

Már korábban elkészültek, de az idei trolis nyílt napon kapcsolták össze őket. Tudtommal még nem üzemképesek.

Képtalálat a következőre: „ikarus 60t”

Ikarus 263T

Nem nosztalgia. Idén építettek egy 263-ból tanuló trolit.Kapcsolódó kép

Autóbusz

Ikarus 60

Egyes források szerint később fogni kap egy pótkocsit.

A képen a következők lehetnek: égbolt és túra/szabadtériA képen a következők lehetnek: égbolt és túra/szabadtériA képen a következők lehetnek: égbolt és túra/szabadtériA képen a következők lehetnek: túra/szabadtéri

HÉV

BHÉV állapotra felújítják őket: 251 (Ganz-MÁVAG MVIII - motorkocsi)
 511 (Ganz-MÁVAG PXV - pótkocsi)
 83 (MVG LVII - motorkocsi)

A képen a következők lehetnek: égbolt, fa és túra/szabadtéri

Fotók: Facebook, Google, saját

Folytatás következik!

Szólj hozzá

egyeb